VR Undervisning

VR Byen hjælper undervisere med at skabe et moderne og sundt læringsmiljø, hvor faglighed, sanser og krop er i gensidig bevægelse, ved hjælp af VR-teknologien. Dette kollektive samspil, hvor læring foregår gennem leg og teknologi bidrager til en konstruktiv læringsstruktur i undervisningen.

Hvad kan skolen forvente?

Hos VR Byen tilbyder vi virtuelle undervisningsforløb for både lærere og elever. Vi bidrager med, at gøre undervisning sjovere og mere lærerigt.

Hvad kan læreren forberede?
Læreren kan forberede eleverne, ved at introducere dem til virtual reality, inden vi ankommer. Vi opfordrer også lærere til at ringe til os, hvis der er spørgsmål.

Hvad får eleverne ud af det?

VR Byen tilbyder en unik platform til at kombinere spil og læring. Elever lærer bedre, hvis de interesserer sig for det, de lærer om. VR-oplevelser kan hjælpe med, at gøre læringen mere interessant, da det ofte indeholder elementer af spil. 96 % af danske teenagedrenge og 70 % af teenagepiger spiller computerspil (Kilde: DR, Medieudviklingen 2017). Dette indikerer et potentiale for at VR har et stort potentiale for at fange teenageres interesse, hvilket også kan udnyttes i undervisningssammenhænge. 

Statistik over danske børn, som spiller computerspil

  • Teenagedrenge som spiller computerspil 96% 96%
  • Teenagepiger som spiller computerspil 70% 70%

Kilde: DR, Medieudviklingen 2017

Hvad lærer eleverne og hvad kan de bruge denne læring til

VR Byen tilbyder eksempelvis muligheden for at elever kan bruge VR-teknologien til at foretage “skole-udflugter”, der bidrager til undervisning. Forestil dig at lære om historie, ved at rejse tilbage i tiden og møde historiske begivenheder eller personligheder. Forestil dig at være med til at forme og designe en virtuel verden. VR Byen giver både elever og lærer mulighed for at arbejde med emner, de kan relatere til.

Book et møde

Book et personligt møde, eller et virtuelt møde på Zoom eller Skype

Video om skolernes oplevelser af VR undervisning

Vi fokuserer meget på, hvordan virtuelle lektioner kan uddybe niveauet af forståelse, som eleverne har, hvilket giver en ekstra foranstaltning til at understøtte og kontekstualisere, hvad de lærer af bøger.

Mohamad El-Saadi – Founder, Dev Lead

Når vi skaber kunsten til vores uddannelsesapps, sigter vi altid efter at give mening gennem vores kunst og skabe en verden, der er umiskendeligt realistisk i øjeblikket.

Magnus Alf – Art Director

Eksempler

H.C. Andersen

I Danmark er vi stolte af vores forfattere. Vi har virtualiseret nok Danmarks allermest kendte forfatter, nemlig H.C. Andersen. Med denne virtuelle oplevelse, har vi skabt en realistisk repræsentation af hans bydel, fra da han levede. Her er det muligt at interagere med ham, hvor der kan spørges direkte ind til ham.

Bogen Monster

I denne verden starter vi i Kornillios´ mareridt, hvor vi kan opleve monstret. Denne virtuelle oplevelse er baseret på bogen Monster, som er udviklet specifikt, på baggrund af en forespørgsel fra en skole i Aalborg.

Klods Hans

Vi kender alle sammen H.C. Andersens eventyr, Klods Hans. Vi har skabt en verden, hvor du kan stå midt i Klods Hans´ univers, og selv være en del af fortællingen.